SVAR FRÅN FRÅGESTUNDEN

Emma om ASK ME!:

hur gör du för att försöka ha självförtroendet/självkänslan på topp?

älskar din blogg!

 

Svar: Tack va kul att du gillar den : )
- Sluta jämföra dig själv med andra
- Se dig själv i spegeln och skriv ner 3 saker du tycker om med dig själv
- Skriv upp saker som gör dig glad
- Fokusera utåt istället för inåt
- Följ ditt eget hjärta istället för att försöka följa andras förväntningar
- Sätt upp mål

 

Anonym om ASK ME!:

Hur gör du för att hålla uppe motivationen till träning? Tycker verkligen du är superduktig :)

 

Svar: Tack så mycket! Man ska bara bestämma sig för att man ska träna, ifall du verkligen känner att du inte vill gå till gymmet, pallra dig dit ändå. För när du väl är där kommer du känna att du vill träna. Så är det för mig i alla fall! Sen underlättar det alltid om du tränar med en kompis, det blir så mycket roligare.

 

Anonym om ASK ME!:

kan du inte skriva lite om dina egna tankar & åsikter kring skola & jobb? :) vad tycker du är roligast och vad är bäst, gå i skolan eller jobba? vore kul att höra dina åsikter!

 

Svar: När man går i skolan, har man fördelen att träffa alla sina vänner varje dag, nackdelen med att jobba är att man är vuxen på riktigt då och har inte samma möjlighet och tid att träffa alla man vill.

 

R om ASK ME!:

vad får du inspiration  ifrån ? någon speciell blogg ?

 

 

Svar: Folk på stan, minoutfit.se, stockholmstreetstyle och andra bloggar som t ex. Dollyblond.se, Angelicablick.se och Victoriatörnegren

 

Anonym om ASK ME!:

Okej. jag kör mina fråga här då. Hur får du dina tänder så vita? Blekt tänderna? I såna med fall vad? Tack på förhand!

 

Svar: Jag blekte tänderna för över ett år sen och då körde jag på ”Creast Whitestrips”  som jag verkligen rekommenderar. Jag beställde de från USA och du kommer inte bli besviken;)

 

Jessica om ASK ME!:

Kan du inte lägga upp va du äter och så? Alltid roligt med nya recept :) Kram

 

Svar: Jo visst kan jag göra det, ska försöka fixa det lite längre fram. Kramis!

 

Anna om ASK ME!:

Hur ofta träffas du och din pojkvän ?

 

Svar: Eftersom vi bor ihop träffas vi varje dag, oftast på morgonen och på kvällen eftersom jag jobbar och han pluggar .. . Sen har vi våra hel dagar vi umgås och ha våran tid tillsammans. Det är viktigt att man inte glömmer det när man bor tillsammans : )

 

Anonym om ASK ME!:

Vad använder du för smink ? Hur sminkar du dig ? :)

 

Svar: Jag har använt och använder ID smink nu och har gjort i ca två år. Fast nu har jag funderat på att byta för att testa något nytt. Jag använder först concealer under ögonen och sen tar jag  ID’s mineral puder och solpuder. Efteråt  tar jag rouge från Isadora och  mascara från Sephora och sedan avslutar jag alltid med en vit kajal penna i inre nedre ögonfransraden, för det gör att man får en piggare look.

 

Anonym om ASK ME!:

vad är den godaste mat rätten du vet :)?

Svar: Mammas pastasallad

 

isse om ASK ME!:

hur lärde du och johanna holmer känna varandra :)?

 

Svar: Jag och min pärla Johanna har känt varandra i 9 år och vi lärde känna varandra genom handbollen och skolan :)

 

Anonym om ASK ME!:

nu kommer det lite mycket på samma gång här haha:) men kan inte du lägga ut bilder på din garderob, dina skor, vad du använde på smink och sådant kul :)? kraaaam

 

Svar: Absolut, det kan jag ordna. Men garderoben kan vara svårt att få en bra bild på ; )

 

Nyfiken om ASK ME!:

Hej, du är alltid så fin, snygga kläder, brun å härlig :) Hur mycket pengar lägger du på dig själv varje månad? Kläder, smink, solning, träning m.m.
Tack för en bra blogg :)

 

Svar: Tack eller vad man ska säga :P jag lägger väl runt ca 2000-2500kr!

 

R om ASK ME!:

vad har du för framtidsplaner ? Tänker du jobba kvar på presbyrån eller funderar du på att plugga elle nått?

 

Svar: Framtidsplaner har jag och jag kommer att flytta till en ny stad om några år och inom ett år vill jag börja plugga som hudterapeut eller frisör/make up/stylist utbildning.

 

 

Anonym om ASK ME!:

Skulle va kul att få veta lite mer om dig och din träning. för vad jag har förstått så håller du igång ordentligt!! :) Lite om hur du tränar, hur du motiverar dig och hur/vad du äter. Måste bara säga att det är synd att inte fler gör som du; tränar sig till en snygg kropp. finns allt för många tror att lösningen ligger i att svälta sig, men ack så fel dom har. Din kropp är fantastisk, och förstå mej rätt nu, men det finns inget snyggare än en vältränad kropp, ex DIN!! Keep up the good work!!

 

Svar: Det var den gulligaste kommentaren, tack så jätte mycket :)  Jag tränar mig till en snygg kropp, det tycker jag alla borde göra. Man ska inte svälta sig, det är fel. Bra sagt!  Jag ska köra ett inlägg om någon dag tänkte jag, eftersom jag fått en del frågor om det. Så håll utkik ;)

 

Sofia om ASK ME!:

1.Hur ofta tränar du ? Eller är det mest powerwalkar nu för tiden? :)

Svar: Jag försöker  träna 5 dagar i veckan, ibland kan det bli 6 gånger i veckan. Beror helt enkelt på vilket humör man är på! Nu de senaste har det varit mycket powerwalk eftersom mitt friskis kort gått ut, fast nu blir det ändring eftersom jag köpt mitt nya sportlife kort. Så nu kör vi igen ;)


2. Vart får du all din inspiration ifrån?

Svar: Svaret hittar du lite längre upp :)


3. Vilka bloggar följer du?

Svar: Det är väldigt blandat, allt från mina vänners bloggar till storbloggare.

 

Anonym om ASK ME!:

tkr ditt hår är så galet fint, är det rakt naturligt eller plattar du det? :)

 

Svar: Tack så jätte mycket, mitt hår plattar jag nästan varje dag, tyvärr. Jag har rätt rakt hår egentligen om jag bara låter det torka och om jag använder hårfön är det bara några få självlockar lite här och där som jag vill fixa till : ) Fast är man van att platta håret ofta som jag har gjort under alla mina år, då är det svårt att låta bli när man väl börjat platta de små lockarna i luggen :P

 

Anonym om ASK ME!:

- tycker du själv att du ser bra ut? - har du funderat på näsoperation någongång?

 

Svar: Ingen är  perfekta, och så är det. Alla har sina brister! Vissa dagar känner  man  sig finare än andra då man känner sig mindre fin. Näsoperation? haha. Ne du det har jag inte gjort! Den störde mig när jag var yngre, men jag har lärt mig att leva med den och jag skulle aldrig göra en näsoperation. Så nej det har jag inte funderat på!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har precis börjat läsa din blogg (via jnytt.se) och jag har en fråga till din frågestund.

Du är väldigt brun på alla bilder, solar du eller använder du brun utan sol, vilken isåfall?



Fin blogg förresten.

2010-10-16 @ 09:57:06
Postat av: Saraah - Frisör & Nagelteknolog!

Hej!

Ja tänkte bara säga att gud vilken bra blogg du har. Du skriver på ett så bra sett så att man fastnar. Fortsätt med de!



Hoppas du får en bra dag!

Kram S.

2010-10-17 @ 06:47:47
URL: http://aranele.blogg.se/
Postat av: anonym

hej :)

jag har för mig att du skulle sälja din balklänning, och är nyfiken på om den är såld?

behöver nämligen en klänning, hihi.

ha de fint!

2010-10-18 @ 00:33:03
Postat av: Svar till anonym

Hej tjejen! Jag ska sälja min klänning igen, men menar du den korta eller långa klänningen? :) Maila mig istället på: [email protected]. Ha det bra!

2010-10-18 @ 05:48:22
URL: http://alexandrawandeby.blogg.se/
Postat av: Mia

hej, bra blogg! kan du länka sidan där du beställde din tandblekningsprodukt och vad den hette. sökte lite om det men det fanns massa olika att välja emellan. kram

2010-10-20 @ 10:05:58
Postat av: Louise

hahaha idiotisk kommentar om näsoperationen! Du är fin Alexandra och det är inget som helst fel på din näsa! Keep up the good work, du är bra!

2010-11-05 @ 10:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0