RECEPT

Jag och min kära Mamma bakade som sagt tre olika sorters julgodis igår på eftermiddagen. Vi bakade Rocky Road, Bounty pralin och Choklad kola. Ni är några som ville att jag skulle lägga upp recepetet på julgodiset, så här får ni ett.


Receptet på Rocky Road finns på: recept.nu

Färdigt på: 40 min

Ingredienser
12 Kakor (jag fick fler)

600 g mörk kvalitetschoklad 70%
2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter

Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).
2.
Blanda samtliga ingredienser.
3.
Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.
4.
När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0